15 Ocak 2013 Salı

Genom Browser " Ensemble", Gen ile İlgi Bilgi Edinme..

Genom Browser konusuna kaldığımız yerden devam edelim diyorum, "Ensemble" Genom Browser dan size daha önceki yazılarım da bahsetmiştim. Şimdi aradığınız geni; örneğin ben "JAK2"  Janus Kinaz 2 geni ile ilgili bilgi edinmek istiyorum, arama penceresine " JAK2" yazdığımda  karşıma  By Feature Type ve By Species Type şeklinde iki  bölüm açmaktadır. Ben gen ile ilgili bilgi edinmek istediğim için "Gene" yazan sekmeye tıkladığımda karşıma olası bulduğu sonuçları göstermektedir.


JAK2  kinaz reseptör yazan ilk sekmeye tıkladım, sizin aradığınız anahtar kelime doğru ise genellikle  doğru bir arama sonucu ile karşılaşacaksınızdır. JAK2 yazan aktif kelimeye tıkladığımda, beni JAK2 ile ilgili genomik bilginin olduğu sayfaya yönlendirecektir. 


Peki bu pencerelerde neler görmekteyim bunları biraz incelemekte fayda olduğunu düşünüyorum. JAK2 nin şu ana kadar tanımlanmış transkriptlerini bize ilk olarak sıralamaktadır, bunun ardından Gene Summary denilen kısımda ise bize genin kısa bir tanımını yaptığını göreceksinizdir. Genimiz adı,sinonimi, genin protein kodlama özelliğinin olup olmadığını belirten bir cümle" Known protein coding", genin bulunduğu kromozomdaki lokalizasyonu da karşımıza gelen ana sayfada gördüğümüz başlıklardır.


 Sol taraftaki açılır sekmelerde ise, bize gen ile ilgili farklı bilgiler sunulmuştur, şu anda hangi sayfada olduğumuzu belirtmektedir, aynı zamanda bu yan sekme.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder