9 Ocak 2013 Çarşamba

Nice te İlk Gün..

Demiştim ya bu DNA'ya çok şey borçluyum diye işte onlardan biri;

Benim Fransa Nice şehrine gidip, orada 6 gün boyunca hem tatil hem de kongre katılımı sağlamasıydı. Bunun için teşekkür edeceğim aslında çok insan ve kurum var. Belki onları da size zamanla tanıtırım. 6 gün boyunca hem bilim hem tatil yapabilmek benim için size en başta söylediğim masalın bir parçasını oluşturmakta...

Azur Mavisi'ni gördüğüm o an...
Biraz Cote d´Azur, olarak bilinen Nice şehrindeki o kısa ama büyüleyici masalımı sizinle paylaşacağım. Bizim kullandığımız Azur mavisinin ne demek olduğunu ben Nice sahilinden denize doğru baktığımda anladım, İspanyolca "Mavi" demek olan "Azur" kelimesinin hakkını gerçekten veriyordu...

Ankara'dan İstanbul'a İstanbul'dan da direkt Nice gidiyorsunuz. Teşekkürler THY :)
Nice'de taksiyi tercih etmemenizi acı bir tecrübe ile öneriyorum, turist olduğunuz zaten her halinizden belli olduğu için sizi biraz bu konuda üzüyorlar. Saint Gothard adında bir otelde kaldım, çok kibar bir Fransız Hanım oteli işletiyordu ve gerçekten çok memnun kaldım ve bence bilinen diğer otel fiyatlarına göre de uygun bir fiyata şehrin tam ifade ile göbeği denilebilecek bir yerde idi. Dilerseniz kahvaltı da ücretinize dahil edilebiliyordu.

Eski bir Fransız yapısı olan otelim, yine kendi gibi eski evlerin otellerin ve iş merkezlerinin bulunduğu Rue de Pagani'de bulunuyordu. Resepsiyonda kayıttan sonra size nazikçe verilen bir Nice haritası ilk başta aman Allah'ım ben burada kaybolurum dedirtirken daha sonra her sokağını gezdiğiniz ve harita üzerinde işaretlediğiniz bir oyuna dönüşüyordu en azından benim açımdan :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder